Leverans

Supreme Speciosa använder Postnord som frakttjänster för leveranser inom Sverige.

Kunderna kan välja mellan tre olika leveransalternativ: MyPack Collect Ombud/Paketbox, Varubrev Förstaklass eller Hemleverans. Med MyPack Collect till både ombud och paketbox skickas paketet till närmaste utlämningsställe/paketbox där du själv som kund anger till vilket ombud eller paketbox det ska levereras till efter att du angett din adress/postnummer vid kassan.

Varubrev Förstaklass levererar paketet direkt till kundens brevlåda, med undantag för paket som inte får plats och lämnas utanför kundens dörr. Med Hemleverans levereras det direkt till dörren där du också via PostNord appen kan följa ditt paket och boka vilken tid du vill att leveransen till dörren ska se. Tjänsterna Hemleverans, MyPack Collect Ombud/Paketbox levererar dessutom på lördagar detta gäller i mer än 2 miljoner hushåll och storstäder, PostNord utvecklas kontinuerligt med att nå ut till alla i Sverige på lördagar genom dessa tjänster och vi hoppas på att det blir en verklighet så småningom. 

Leveranstider beräknas vara mellan 1-2 arbetsdagar inom Sverige och Supreme Speciosa kan inte garantera leveranstider utöver sin egen anläggning. Alla beställningar som görs på vardagar före kl. 13:00 kommer att skickas samma dag, medans beställningar som görs på söndagar och helgdagar skickas följande arbetsdag.

Alla försändelser är spårbara och skickas från företagets lager på vardagar mellan 13:00-14:00. Kunderna får en leveransbekräftelse med spårningsnummer via e-post och en föravisering på SMS, och kan ladda ner Postnord-appen för smidig hantering av alla sina paket.

Vid eventuella problem med leveransen bör kunder kontakta Supreme Speciosas kundtjänst omgående. Företaget erbjuder också en 14-dagars returpolicy för oöppnade och oanvända produkter, och kunder kan kontakta kundtjänst för hjälp med deras returer. Observera att Supreme Speciosa endast skickar inom Sverige och erbjuder inte internationell frakt.